Omsorg og kvalitet

Trapes er avdelingen for de yngste barna. Vi er 12 barn og 4 ansatte

På Trapes er vi ute året rundt i varierende vær. Vi bruker nærområdet til små og store turer, og barna får bruke hele kroppen til utforsking av natur og miljø.

På denne småbarnsavdelingen har vi et stort fokus på omsorg og trygghet i små og store hverdagsøyeblikk. Alle barn er forskjellige og trenger omsorg og støtte utfra sitt eget behov. For oss er derfor nærhet og trygghet viktig, samt faste, gode og trygge rutiner på avdelingen.

På Trapes lærer barna å teste sine grenser, og alle barna får prøve seg frem i hvert sitt tempo både ute og inne. Vi ønsker å gi barna varierte fysiske muligheter og miljø, slik at barna kan få erfaringer og opplevelser fra ulike områder. Aktivitetene på Trapes tilpasses derfor barnas alder og behov.

Barna skal få erfaring med å være en del av ei gruppe, hvor vi gjennom anerkjennelse arbeider med holdninger og verdier som fremmer inkludering og gode relasjoner til både barn og voksen.