Utfordringer, lek og læring

Salto er avdelingen for de eldste barna i idrettsbarnehagen. Avdelingen har pr. i dag 18 plasser og tre årsverk.

Salto

Hva gjør vi på Salto?

På Salto driver vi med en hel masse! Vi liker godt å være ute, både på tur og innenfor barnehagens område. Vi bruker nærmiljøet mye, bl.a Lund og Klungsetmarka. Der utforsker vi natur og dyreliv, bruker kroppen og lager mat/spiser ute. Vi har også flere skoger som er "våre" - Pinneskogen, Indianerskogen, Blåbærskogen som vi ofte besøker. Hver uke er vi i bassenget, noe barna STORTRIVES med.

På høsten er førskoleklubben på overnattingstur med rypejakt. En meget populær, spennende og lærerik tur for storungene våre!

Ellers bruker vi hallen minst to ganger i uka. Her er det planlagte aktiviteter i hallen som f.eks hinderløype, sykkelløype, bowling osv.

En dag i uka lager vi også varm mat som barna hjelper til med.

Vi tar oss gjerne en tur til biblioteket for å låne bøker, noe vi bruker daglig - både etter initiativ fra barn og som fast inventar i f.eks samlingsstund.

Både barna og de voksne liker å prøve ut nye aktiviteter og er klar for en utfordring når som helst! :)